18 Eylül 2008 Perşembe

Amatör ve Yarı-Profesyonel Karikatüristler Birimi

Büstün ve Ben

Karikatür zor iş.Hakkında konuşulacak çok şey olan bir konu.Bu iş herşeyden önce tecrübe işi.Ne sadece mükemmel çizim yetisi,ne de sadece espri kabiliyeti tek başına yeterli.Bu muhteşem ikilinin iyi bir harmanı ve zamandır karikatürde başarıyı getiren.Ne yazık ki çizerlerin çoğu (özellikle benim de içinde bulunduğum yarı-profesyonel ve amatör çizerler) bu ikiliden birine ya da ikisine de sahip olmasına rağmen,az önce bahsettiğim tecrübeyi yaratan zaman kavramının doğurduğu istikrar öğesinden yoksun.Bu öğe başarıyı getirdiği gibi,hayal kırıklığına da analık eder.Bu yüzden önemli ve dikkat edilmesi gereken bir öğedir.Bu tarz konuşmalar bir önyargı oluşturmasın.Ben naçizane sadece bu yolda başımdan geçenleri ve başıma gelen olayları,bunların kendilerinin de başına gelmesini isteyen,ve bu yola baş koymuş arkadaşlar için anlatacağım.Burada asıl amacım karikatür okumaya, çizmeye ve espri yaratmaya yetenekli arkadaşları bir araya getirmektir.Ayrıca bu sayfada ortak zevkimiz hakkında her hafta çeşitli konularla ilgili fikir yazılarını, Penguen,Uykusuz,Leman gibi baba dergilerin binalarını,çizerlerini,onlarla yaptığım konuşmaların,sohbetlerin özetlerini görebilirsiniz.Bu son cümlemin özellikle İstanbul dısında yaşayan ya da burada yaşasa da dergilere gitme imkanı olmayanların çok hoşuna gideceği kanısındayım.Bu tarzda bir blog hazırlamak uzun zamandır aklımdaydı ama zaman darlığı yüzünden bir türlü gerçekleştirememiştim.Artık başlayabiliriz...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

iyi ki baslamıssın yazmaya, blog da guzel olmus. yazıları beklioruz

Adsız dedi ki...

diger tasarim dallarindan farkli olarak apayri bir hayal gucu, el becerisi, mizah yetenegi, kimi zaman da verilmek istenen mesaji harmanlayip okuyucuya gorsel olarak sunmanin dedigin gibi zor is oldugu kesin necipim. fikir de hos, blogun devamliligini bekliyoruz. takipteyiz babam.

marcio11 dedi ki...

blog hayırlı olsun adamım, keyifle takip edeceğim..

iklim dedi ki...

necip, blogun harika.. lakin seni biraz da yakindan tanima imkani buldugum icin kendimi ayrica sansli hissediyorum cunku krikaturleri okurken beklediklerimle, seninle karikatur uzerine konustuktan sonraki beklediklerim gunbegun o kadar cok degisim gosteriyor ki.. vay be ben onceden olsa bunu, kesin kirk yil dusunsem bu sekilde algilayamazdim dedigim kendimde de gordugum ayri ayri saskinliklar yasiyorum.. onceden sevmiyorum ben onu ya!! dedigim cocuk -su an isim vermeyeyim ekieki- acaba haftaya ne harikalar yaratacak bu diye dort gozle bekledigim bir cizer halini aldi.

eminim seninle yuz yuze olarak tanisma firsati bulamayan insanlar icin de bu blog basucu cizim tahtasi olur..

basarilarini uykusuz ve penguen'de goruyorum.. devaminin gelecegiden de adim gibi eminim. yahu kimin arkadasi da demekten es gecemiyorum..-su kendimi begenmislik tavrima kurban olayim :D-

neyse

sevgiler, saygilar

hehehe opucuk!!